Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Aalborg Universitet lancerer fra foråret 2027 mastermodulet Responsible Tourism, som skal give ansatte i turismebranchen mulighed for efteruddannelse på kandidatniveau.
Modulet udbydes på universitetets campus i Københavns Sydhavn og er målrettet professionelle i erhvervet.
Ifølge Aalborg Universitet skal modulet styrke arbejdet med ansvarlig turisme og håndtering af det stigende pres på destinationer, lokalsamfund og infrastruktur. Lektor i turisme og kulturel innovation Carina Ren peger på, at branchen har behov for nye ledelsesformer og løsninger, der balancerer organisatoriske, politiske og lokale hensyn.
Undervisningen bliver tilrettelagt, så den kan kombineres med et arbejdsliv. Forløbet består blandt andet af korte undervisningsforløb på campus, onlineundervisning og projektarbejde med udgangspunkt i deltagernes egne organisationer.
Modulet er udviklet i dialog med blandt andre Wonderful Copenhagen, Destination Fjordlandet og Københavns Kommune.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Horesta advarer mod flere Airbnb-dage i Silkeborg
19-06-2026
-
Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg
19-06-2026
-
Ny direktør på vej til Old Irish Pub
19-06-2026
-
To danske naturattraktioner nærmer sig verdensarv
19-06-2026
-
Madoplevelser trækker millioner af turister til Danmark
19-06-2026
-
Kendt hotel i Skagen reducerer underskuddet
19-06-2026
-
Ny sag om ulovlig kommunal støtte på Fanø
19-06-2026
-
Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten
19-06-2026