Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny trepartsaftale betyder, at virksomheder igen kan få sygedagpenge fra dag ét, hvis deres medarbejdere melder sig syge på grund af coronavirus, og i hotel-, restaurant- og turisterhvervet er man glade for, at hjælpen nu er tilbage. Det skriver TV2.
”Vi er glade for, at der er blevet lyttet til vores ønsker. Vores medlemmer bliver virkelig hårdt ramt, når corona rammer, fordi det er meget svært at arbejde hjemme,” siger Kristian Nørgaard, som er politisk direktør i HORESTA.
Han understreger dog, at det kun er en del af regningen, som bliver dækket af staten.
”Det er et plaster på såret, fordi der er stadig udgifter og et stort produktionstab for virksomhederne.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026