Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Åbningen af Femern-forbindelsens vejdel mellem Danmark og Tyskland ser ikke længere ud til at ske i 2029, som ellers planlagt. Det meddeler bygherren Sund & Bælt, som peger på forsinkelser i klargøringen af det specialbyggede fartøj IVY.
Fartøjet skal nedsænke de store tunnelelementer, men er endnu ikke færdigtestet og godkendt, hvilket har sat projektet halvandet år bagud.
Femern Bælt-tunnelen bliver med sine 18 kilometer verdens længste sænketunnel, og projektets kompleksitet skaber uforudsete udfordringer.
Ifølge adm. direktør i Sund & Bælt, Mikkel Hemmingsen, er IVY en prototype med avanceret teknologi, og det har vist sig mere tidskrævende end forventet.
Mens det danske jernbaneanlæg følger tidsplanen, er de tyske jernbaner forsinkede til mindst 2032. Konsekvensen er, at fuld åbning af både vej- og togforbindelse kan ligge flere år ude i fremtiden. Sund & Bælt afventer resultaterne af de første nedsænkninger, før en ny tidsplan kan fastlægges.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025