Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Mens mange i branchen intensiverer den digitale tilstedeværelse, holder Sovino Brands fast i en strategi, der fokuserer på gæsternes loyalitet og stærke restaurantkoncepter.

Ifølge medejer og adm. direktør Torben Bo Olsen skal gæsteoplevelsen være autentisk og sammenhængende – og ikke baseret på rabatter eller prisdifferentiering. I modsætning til eksempelvis Norrlyst-gruppen satser Sovino Brands på at skabe unikke restaurantkoncepter, hvor maden og værtskabet taler for sig selv.

Strategien har siden 2017 løftet koncernen fra ni til 21 restauranter, herunder klassikere som Café Victor og Le Petit Rouge. Omsætningen i 2024 lød på 427,4 mio. kr., med et ebitda på 30 mio. kr., selvom bundlinjen endte i minus.

For tiden er der fokus på optimering frem for ekspansion, og digitalisering anvendes primært bag kulisserne – blandt andet via en app og gæstedata – mens den personlige relation til gæsterne fortsat prioriteres højt.

Læs hele historien på FødevareWatch

Log ind