Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Museet Kongernes Jelling har denne sommer haft 15-20 pct. flere gæster end normalt. En stor del af fremgangen tilskrives TV2-serien Danefæ, hvor en dramatisk arkæologisk udgravning med mulige forbindelser til Harald Blåtand og Dronning Thyra er i centrum.

Ifølge museumsdirektør Morten Teilmann-Jørgensen nævner mange gæster selv serien som grunden til, at de har valgt at besøge museet.

Han kalder det positivt, at historisk formidling i tv kan skabe reel interesse og få danskerne til at opsøge historien i virkeligheden. Museet håber, at interessen vil vare ved og styrke både lokalområdet og formidlingen af Danmarks vikingearv.

Kongernes Jelling er ikke det eneste sted, der har mærket effekten af tv-eksponering. Tidligere har både Hvide Sande og Helsingør oplevet lignende turistfremgang efter at have dannet ramme for populære TV2-serier som Hvide Sande og Sommerdahl.

Læs hele historien på Turistmonitor

Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage

Kraftig regn og oversvømmelser førte til milliontab for BonBon-Land, der måtte holde lukket i højsæsonen. Parkens direktør kalder beslutningen nødvendig – trods de økonomiske konsekvenser.

Bellagroup har udpeget ny direktør

Jesper Mark Dixen tiltræder som ny adm. direktør i Bellagroup og skal stå i spidsen for næste fase af koncernens udvikling. Han afløser Christian Folden Lund, der fratræder efter syv år i virksomheden.

Log ind