Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Museet Kongernes Jelling har denne sommer haft 15-20 pct. flere gæster end normalt. En stor del af fremgangen tilskrives TV2-serien Danefæ, hvor en dramatisk arkæologisk udgravning med mulige forbindelser til Harald Blåtand og Dronning Thyra er i centrum.
Ifølge museumsdirektør Morten Teilmann-Jørgensen nævner mange gæster selv serien som grunden til, at de har valgt at besøge museet.
Han kalder det positivt, at historisk formidling i tv kan skabe reel interesse og få danskerne til at opsøge historien i virkeligheden. Museet håber, at interessen vil vare ved og styrke både lokalområdet og formidlingen af Danmarks vikingearv.
Kongernes Jelling er ikke det eneste sted, der har mærket effekten af tv-eksponering. Tidligere har både Hvide Sande og Helsingør oplevet lignende turistfremgang efter at have dannet ramme for populære TV2-serier som Hvide Sande og Sommerdahl.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025