Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krydstogtsgæsterne bidrager i stigende grad til turismeomsætningen i Aarhus, og VisitAarhus forventer, at sæsonen vil skabe både økonomisk aktivitet og international eksponering. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
Ifølge administrerende direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen er krydstogter en vigtig brik i byens samlede turismestrategi, og hun peger på, at gæsterne i stigende grad søger autentiske, lokale oplevelser.
Aarhus har forberedt sig med både forbedret infrastruktur og øget fokus på gæsteservice. Blandt andet er der udviklet nye guidede ture og oplevelsespakker, der skal trække turisterne længere ind i byen og ud i regionen. VisitAarhus arbejder tæt sammen med erhvervslivet om at optimere gæsternes oplevelse og sikre, at byen kan håndtere det stigende antal besøgende.
Krydstogtsæsonen forventes at strække sig helt til oktober.
Læs hele historien på stiften.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flammen sætter rekord med millionoverskud og vækstplaner
25-04-2025
-
Stærk vækst i amerikanske turister til Danmark
25-04-2025
-
Mangel på arbejdskraft bremser vækst i turismen
25-04-2025
-
Tysk momsnedsættelse bekymrer dansk turistbranche
25-04-2025
-
København får international bæredygtighedscertificering
25-04-2025
-
Falsled Kro løfter resultatet til millionniveau
25-04-2025
-
Nye ejere skal føre Molskroen videre i samme ånd
25-04-2025
-
Alle museer i Odense har nu Green Attraction-certificering
25-04-2025