Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Horesta introducerer et nyt, automatiseret ESG-værktøj udviklet i samarbejde med Position Green og Valified. Det skriver Turistmonitor.
Værktøjet skal lette ESG-afrapportering for hotel-, restaurant- og turismebranchen og forventes at være klar inden årets udgang.
Ifølge Horesta's viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, vil værktøjet spare virksomhederne tid og ressourcer ved over tid at automatisere en stor del af afrapporteringen. Desuden vil det muliggøre branchebenchmarking, så virksomheder kan sammenligne deres ESG-data med konkurrenter.
Behovet for ESG-afrapportering er øget på grund af nye lovkrav til danske virksomheder.
Horesta, Valified og Position Green starter en væsentlighedsanalyse i august, som forventes færdig i tredje kvartal. Test og onboarding af de første virksomheder begynder i efteråret.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025