Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ejere af kaffebaren Aoife Coffee i Ebeltoft, Natacha Abrahamsen og Rasmus Jordt, har fået nok af kunder, der råber ad deres ansatte. Efter flere ubehagelige episoder har de henvendt sig på Instagram og opfordret til, at kunder behandler personalet med respekt.
HORESTA's viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, bekræfter over for TV2/Østjylland, at grænseoverskridende kundeadfærd ikke er et nyt fænomen i branchen.
Han nævner en restaurantkæde, der bruger et "gult kort" som et ikke-konfliktoptrappende middel mod chikane, og håber, at flere vil adoptere lignende tiltag for at reducere uacceptabel kundeadfærd.
”Det er et ikke-konfliktoptrappende initiativ. Jeg håber, at flere virksomheder lader sig inspirere, så tallene for chikane falder. Dermed sender vi et signal om, at det ikke er en okay adfærd,” siger han.
Læs hele historien på Tv2ostjylland.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025