Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmark er i gang med sin største turistundersøgelse til dato med 17.000 face-to-face interviews fordelt over hele 2025.
Her sidst i maj får de 19 destinationsselskaber adgang til de første resultater via et nyt dashboard, der løbende opdateres med kvalitative data om turisternes adfærd, tilfredshed og rejsemotiver.
Charlotte Rømer Rassing, chef for insights i VisitDenmark, fremhæver, at dataene skal styrke erhvervets beslutningsgrundlag. Martin Perregaard-Bitsch, forperson for Danske Destinationer, ser det som et tiltrængt supplement til de hidtidige bagudskuende overnatningstal.
Undersøgelsen gennemføres sammen med analysehuset Silverlining Research. Data offentliggøres foreløbigt som uvejede og justeres først i 2026.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Aalborg melder sig som kandidat til Kulturhovedstad 2032
27-05-2025
-
Nye turismedata på vej: 17.000 gæster har givet input
27-05-2025
-
Ny direktør i Rekom skal sætte fart på vækst og indtjening
27-05-2025
-
Go Hotels udvider med to nye hoteller på Amager
27-05-2025
-
Hotel bytter rengøring for træer i dansk natur
27-05-2025
-
Aarhus får nyt hotel og spillested i kreativ bydel
27-05-2025
-
Første Green Key-hotel i Løkken: Kallehavegaard er nu certificeret
27-05-2025