Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ifølge de foreløbige resultater fra VisitDenmarks igangværende undersøgelse vurderer 68 pct. af turisterne, at tryghed er et centralt motiv for at vælge Danmark som feriemål.
Undersøgelsen omfatter i alt 17.000 interviews, hvoraf knap 5.000 er gennemført i årets to første kvartaler. Her fremgår det, at natur og venlig lokalbefolkning også trækker, mens bæredygtighed kun i begrænset omfang har haft betydning.
Kun 5 pct. svarer, at miljøhensyn har spillet en afgørende rolle, og 22 pct. angiver, at det slet ikke har haft betydning.
Gennemsnitligt bliver turister i landet i syv dage, og tilfredsheden med ferien ligger på 4,7 ud af 5. VisitDenmark stiller løbende resultaterne til rådighed for turistaktører via et digitalt dashboard med mulighed for lokale indsigter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turistundersøgelse fra VisitDenmark: Tryghed vigtigere end bæredygtighed
07-08-2025
-
Strawberry Holding rapporterer om tab
07-08-2025
-
Nordens største messe for mødebranchen vokser markant
07-08-2025
-
Ny salgsansvarlig skal styrke Kolpin Hotels’ markedsposition
07-08-2025
-
Nyborg Strand: Derfor går vi med i kollektivt søgsmål
07-08-2025
-
Turistaktører på Bornholm kritiserer vejrudsigter for at skræmme gæster væk
07-08-2025
-
Destination Nord mister endnu en nøgleperson i ledelsen
07-08-2025
-
Grønland oplevede turismefremgang i 2024
07-08-2025