Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den italienske konkurrencemyndighed AGCM har åbnet en formel sag mod anmeldelsesplatformen Trustpilot. Det sker på baggrund af bekymringer om, at dele af platformens struktur og forretningsmodel kan være i strid med landets forbrugerlovgivning.
HORESTA oplyser, at sagen blandt andet handler om, hvordan virksomheders rangering bestemmes af en intern algoritme, og hvordan ”verificerede” anmeldelser opfattes som mere troværdige – uden nødvendigvis at afspejle reelle kundeoplevelser.
Derudover fremhæver myndighederne, at Trustpilots betalte tjenester kan give virksomheder mulighed for at styre, hvilke kunder der inviteres til at anmelde – og derved præge deres offentlige profil.
Trustpilot har nu 30 dage til at svare på spørgsmål om bl.a. brugen af AI og deres system til anmeldelsesverificering. Hvis platformen vurderes til at overtræde reglerne, risikerer den bøder på op til 10 mio. euro.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turistundersøgelse fra VisitDenmark: Tryghed vigtigere end bæredygtighed
07-08-2025
-
Strawberry Holding rapporterer om tab
07-08-2025
-
Nordens største messe for mødebranchen vokser markant
07-08-2025
-
Ny salgsansvarlig skal styrke Kolpin Hotels’ markedsposition
07-08-2025
-
Nyborg Strand: Derfor går vi med i kollektivt søgsmål
07-08-2025
-
Turistaktører på Bornholm kritiserer vejrudsigter for at skræmme gæster væk
07-08-2025
-
Destination Nord mister endnu en nøgleperson i ledelsen
07-08-2025
-
Grønland oplevede turismefremgang i 2024
07-08-2025