HORESTA har indenfor det seneste år fået mange henvendelser fra medlemmer, der har ønsket at opkræve et tillæg til prisen, primært i form af såkaldte ”energitillæg”.
I oktober meddelte Forbrugerombudsmanden, at det var i orden at fastsætte et energitillæg på grund af den særlige situation med stigende energipriser og inflation.
Men i forbindelse med en dialog vi har haft med Forbrugerombudsmanden vedrørende muligheden for generelt at fastsætte tillæg til prisen, har vi fået en tilkendegivelse af, at Forbrugerombudsmanden nu ser mere restriktivt på anvendelse af tillæg end tidligere.
Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at det som udgangspunkt IKKE længere er muligt at fastsætte tillæg til en pris, medmindre tillægget afspejler en helt særlig og foreløbig situation.
Er du medlem af HORESTA kan du læse mere i dette notat.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025