Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagens nye tiltag, CopenPay, skal få både lokale og turister til at træffe flere bevidste grønne valg. Konceptet blev lanceret først på sommeren, og flere udenlandske medier var hurtige til at rapportere om påfundet. Men det grønne projekt møder nu kritik fra flere forskere. Det skriver Berlingske.dk.
Projektet er nemlig med til at flytte fokus fra de vigtigste klimaspørgsmål, mener turismeforsker Anne-Mette Hjalager fra Syddansk Universitet.
Forskeren peger på, at København i stedet burde se på helt andre løsninger for at fremme bæredygtig turisme, som større afgifter på flyrejser, begrænsning af krydstogtskibe og et stop for nyt hotelbyggeri.
Hun bakkes op af forsker i turismevidenskab ved Linnéuniversitetet Stefan Gössling. Han tror heller ikke på, at kampagnen gør den københavnske turisme mere bæredygtig.
Læs hele historien på berlingske.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny forpagter ser frem til at tage imod gæster på historisk hotel
06-09-2024
-
Ny direktør i kaffeselskab skal løfte væksten
06-09-2024
-
Rekordår for Marielyst: Tyske turister strømmer til
06-09-2024
-
Fremtidens turister skal tæt på de lokale
06-09-2024
-
Fra næste år dropper Sverige afgift på flybilletter
06-09-2024
-
Travl vej ved hoteller og Burger King bliver spærret midlertidigt
06-09-2024